Door deze website te gebruiken gaat u akkoord met het gebruik van cookies op de website.

MCS Support

Blijf communiceren met je klant, zeker nu

In deze coronatijd staat alles op zijn kop.
We krijgen veel vragen over hoe men hiermee om moet gaan op het gebied van marketing en communicatie, niet alleen van onze klanten, maar ook van relaties, kennissen etc. Ik geef je graag een aantal tips die we ook voor onze klanten inzetten.

Zorg voor de juiste toon op social media

Social media blijft een geweldige communicatietool, zeker in deze tijd. Mensen zitten veel thuis en hebben meer tijd. Volgers volgen jouw bedrijf omdat ze interesse hebben in je product of dienst, doe er dan ook iets mee. Blijf vooral hier communiceren maar wel op de juiste toon, met een pakkend beeld en vertel wat mensen willen horen:
Ben duidelijk over je aanbod, eventuele extra mogelijkheden qua bezorging, openingstijden etc.
Zorg voor interactie en beantwoord mensen die reageren op je post.

Actuele informatie op je website

Zorg dat ook alle informatie op je website in deze tijd actueel is. Heb je andere openingstijden of andere regels, communiceer dit. Geregeld hoor ik van mensen terug dat kinderen toch niet naar binnen mogen nu, of dat ze toch aan een gesloten deur staan maar dit staat niet of niet duidelijk vermeld op de website.

E-mailmarketing

E-mailmarketing is nog steeds een uitstekende manier om te communiceren met je doelgroep. Wij zien de cijfers terug in de statistieken van de mailings die wij uitsturen voor onze klanten.
In tegenstelling tot social media geeft het je onder andere de mogelijkheid om meer uitgebreide toelichting te geven over een onderwerp of om meerdere boodschappen in één bericht te verpakken. Voor verdere info kun je direct linken naar je website.

Communiceer duidelijk op locatie   

Geef je klant direct duidelijkheid wat de bedoeling is op je locatie. Hiermee geef je overzicht en straal je professionaliteit uit. Je speelt in op de richtlijnen zoals die bedoeld zijn. Dit geeft je klant rust.

 

Ben creatief en kijk naar wat wel kan

Ik geef je hierover een mooi voorbeeld uit de praktijk.

Eén van onze klanten is een bekend regionaal bedrijf in garagedeuren, begin maart zag de eigenaar de bui al hangen, de showroom moest dicht, geen verkopen meer etc. Maar hij draaide het om en samen startten we een campagne waarmee we naar de mensen toe kwamen. De adviseurs gingen langs bij de mensen, die toch massaal thuis zitten en allemaal in en om het huis bezig zijn nu. Uiteraard werd netjes gehouden aan de RIVM-richtlijnen. Voor zover mogelijk werden alle productmogelijkheden meegenomen en binnen een dag hadden ze een offerte binnen.  Ook bij storingen van een garagedeur kon men 24/7 terecht bij dit bedrijf.

We legden hiervoor de focus op zijn social mediakanalen en netwerk. We bleven communiceren en de voordelen laten zien met de juiste content en pakkend beeld. Twee weken later belt hij enthousiast op met de mededeling dat ze voor de komende weken al vol zitten. Het omdenken werkt!

Ben sociaal

En deel berichten van bekenden en relaties, steek mensen een hart onder de riem of bedenk een leuke win-actie. Mensen zijn gevoelig voor empathie en emotie, zeker nu. Ben er voor elkaar en steun elkaar.

Tot slot

Uiteraard zijn er nog vele andere manieren om zichtbaar te blijven zowel online als offline, alleen is het zaak om de juiste kanalen in te zetten zodat je je budgetten in de hand houdt.

Namens deze weg wil ik al onze klanten bedanken voor het vertrouwen dat ze in ons hebben! Wil je meer informatie over de juiste marketing en communicatie in deze tijd, neem gerust contact met ons op en we helpen je graag verder. Samen komen we deze crisis door.

Hartelijke groet,

Irene van de Mortel
MCS Support, partner in marketing, communicatie en sales.

 

tip.jpg

 

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!